dinsdag 27 januari 2015

Januari beslommeringen

Natuurlijk elke maand heeft zo zijn eigen charmes. Zo wordt ik altijd blij van april, dan hangt de zomer al zo heerlijk in de lucht.  In oktober kan ik echt uitkijken naar een lekkere stevige storm. En in juni is het bijna zomervakantie en gaan de trossen van de caravan los en sluit ik me op in mijn gelukkige hutje samen met mijn dierbaren.  Januari is echter een typische gevalletje twijfelachtig.  Ik kan erg genieten van de rust na de drukke december avonturen.  Maar gek genoeg stapelen in januari de afspraken zich in rap tempo op en voelt het alsof ik een heleboel zaken moet regelen en doen voordat januari voorbij is. Vreemde tafereeltjes speelden zich zodoende af de afgelopen maand hier in huis. Ik besloot om alle kasten nog maar eens goed uit te pluizen, hoewel ze eigenlijk al prima op orde waren. En ook kwam ik op het intelligente idee om weer eens wat vaker naar de kringloop te gaan. Heel vreemd is het dus niet dat ik inmiddels het gevoel heb dat mijn schatten de kasten uitpuilen. En dat ik dus best wel weer van voren af aan kan beginnen, of een nieuwe tocht naar de kringloop moet inzetten op zoek naar grotere kasten. Terwijl al deze gedachtenspinsels door mijn hoofd gingen, bedacht ik me vanmorgen dat al die activiteiten die ik heb ondernomen deze maand, eigenlijk alleen maar heel veel inspiratie hebben gebracht. En dus begroette ik deze dag vanmorgen met een lach benieuwd naar de mogelijkheden die deze zou brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten