vrijdag 9 januari 2015

DIY 3/52: Slinger van poëzieplaatjes

Met mijn hoofd ben ik al een beetje in het voorjaar beland. Niet omdat ik niet van de winter hou. Integendeel: heerlijke ijzige kou waarin je lekker kunt schaatsen of een dik pak sneeuw en dan een groot sneeuwballengevecht met de hele straat :-) Maar het voorjaar zit in mijn gedachten omdat ik een heerlijk groot project heb waarvoor ik allemaal leuke dingen kan gaan creëren.  Onze caravan!! Deze grappige slinger is er daar eentje van.  Ik heb meteen maar twee varianten gemaakt. De kids wilden er bij hun slaapplaats een met dieren. Ik koos voor lieflijke tafereeltjes met glitters.

Om zelf aan de slag te gaan heb je niet veel nodig.
Allereerst natuurlijk plaatjes. Mijn slinger is van vintage poëzieplaatjes gemaakt. Andere opties zijn plaatjes uit boeken, sigarenbandjes of wat maar in je opkomt.
Verder heb je een lamineerapparaat nodig met toebehoren. (Dan zijn de slingertjes helemaal caravanproof en bestemd tegen een beetje vocht als dat nodig blijkt te zijn).
Als de plaatjes zijn gelamineerd knip je ze mooi op maat en gebruik je een gaatjestang om er gaatjes in te maken.
Ik reeg er daarna een zilver gehaakt touwtje door bij de kids-slinger, de andere slinger maakte ik af met slagerstouw.  Maar bijvoorbeeld lint is ook een leuke mogelijkheid.

Mijn slingertjes mogen even in huis hangen en daarna gaan ze bij de caravanspullen. Dan zijn ze weer helemaal nieuw tegen de tijd dat de caravan uit de stalling komt! Ik kan niet wachten tot ik lekker verder kan gaan met make-overen (is dat een woord?). Binnenkort dus meer caravan diy-acties van mijn hand.

Deze diy slinger van poëzieplaatjes verscheen het eerst op dekleurvangeluk.blogspot.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten